Terminal kontenerowy

Taryfa kontenerowa OT PORT ŚWINOUJŚCIE Sp. z o.o.:

1. OBSŁUGA KONTENERÓW [PDF]

2. OBSŁUGA DROBNICY SKONTENERYZOWANEJ [PDF]

 


Kryzys w żegludze światowej z 2009 roku oraz presja przewoźników na obniżenie jednostkowych kosztów przewozu przyspieszyły wymianę tonażu kontenerowego wchodzącego na Bałtyk. W miejsce typowych feederow o pojemności 600 TEU pojawiły się jednostki dwu / trzykrotnie większe o zanurzeniu znacznie przekraczającym możliwości przejścia przez Kanał Kiloński. Większy tonaż to kolejne wyzwanie dla portów, które muszą dostosować się do nowych warunków. Wychodząc naprzeciw temu zapotrzebowaniu w połowie 2013 roku OT Port Świnoujście rozpoczął pierwsze przeładunki kontenerów* na Nabrzeżach Hutników – Górników.

Atuty wynikające z usytuowania portu / Terminalu w Świnoujściu:

  • Bezpośrednie, łatwe podejście z redy do nabrzeży – 9 mil morskich ( prędkość podejścia ok. 8 węzłów).
  • Brak jakichkolwiek pływów i zalodzeń w porcie.

  • Dwie obrotnice w kanale portowym umożliwiające ustawienie statku „do wyjście” bez asysty holowników.
  • Dwa nabrzeża Hutników –Górników o długościach odpowiednio 328,7 m i 331,5 m
  • Zanurzenie 13,2 metra pozwalające na wprowadzanie kontenerowców post -panamax ok. 4500 TEU.
  • Dwa dźwigi typu Liebherr LHM 500 z automatyczną chwytnią Bromma gwarantujące przeładunki kontenerów o wadze 40 ton (17 rzędów), a po przezbrojeniu również kontenerów over high oraz 140 tonowych sztuk ciężkich.
  • Oświetlony i monitorowany plac składowy - CY o powierzchni 9300 m2. umożliwiający składowanie kontenerów pełnych do 4-5 warstw – jednorazowo 1600-2000 TEU.
  • Łącznie 15 ( ciągników siodłowych i naczep ) do odwozu kontenerów z i na plac.
  • Stanowiska do podłączenia kontenerów reefer - 85 gniazd**.
  • Monitorowany magazyn CFS o pojemności 5800 m2 do składowania i formowania wszelkiego rodzaju drobnicy skonteryzowanej.
  • Magazyn CFS jest wyposażony w 14 wózków widłowych w przedziale od 2 do 21 ton.
  • Na plac składowy dochodzą dwie linie kolejowe, które gwarantują jednorazowe wprowadzenie całopociągowego składu na platformach Sggos o pojemności 80 TEU (4 x 20’= a platforma Sggos).
  • Obsługę kontenerów w relacji wagon – plac – wagon zapewniają reachstakery typu Kalmar.
  • Wprowadzanie pociągów kontenerowych i prace manewrowe platform zabezpiecza 5 własnych lokomotyw.

Plan Terminalu Kontenerowego

Pod koniec 2013 roku Terminal został wyposażony w suwnicę kontenerową STS typu post-panamax. W 2014 roku zakupiono nowy spreader Bromma typu SSx45 oraz ramę typu OSx45 dla przeładunku kontenerów overhight.
Nowe inwestycje pozwalają już dziś bezpiecznie przyjmować statki kontenerowe na dwóch nabrzeżach – Hutników i Górników. Dzięki temu zapobiega się ewentualnej kongestii kontenerowców, a także znacznie zwiększył się komfort obsługi.
W przyszłym roku Terminal poszerzy się o kolejny plac składowy o pojemność 4400 - 5500 TEU (składowanie plus usługi depotowe), dedykowany dziś pod ładunki masowe. Planowane na lata 2014-2015 (inwestycja ZMPSiŚ) zasypanie Basenu Trymerskiego, umożliwi dodatkowe przyjęcie i jednorazowe składowanie minimum 2000 TEU.

* Eimskip – Regularne ( fixed day service ) połączenie kontenerowe Polski z Islandią ( Reykjavik, Grundartangi, Reydarfjordur ) poprzez Szwecje ( Helsinborg ), Norwegię ( Fredrikstad ) oraz Danię ( Aarhus, Torshavn - Wyspy Owcze ) a w drodze powrotnej do Świnoujścia ( zawinięcia w środy ) przez Holandię ( Rotterdam )

** Bliskość chłodni Euro-Terminalu – Pojemność składowania ok. 24.000 palet w przedziale temperatur
(-30 /+13° C) daje szansę odbiorcom na rozformowanie i krótkie składowanie pełnych kontenerów chłodniczych na placu .

Szczegóły na www.eimskip.is

 

Certyfikaty

 

OT Logistics w Europie

1

OT Logistics S.A.

Szczecin, Polska

2

Rentrans Cargo Sp. z o.o.

Szczecin, Polska

3

OT Port Wrocław Sp. z o.o.

Wrocław, Polska

4

Rentrans International Spedition Sp. z o.o.

Katowice, Polska

5

Żegluga Bydgoska Sp. z o.o.

Bydgoszcz, Polska

6

OT Port Świnoujście Sp. z o.o.

Świnoujście, Polska

7

RENTRANS EAST SP. Z O.O.

Przemyśl, Polska

8

I Fundusz Mistral S.A.

Warszawa, Polska

9

Deutsche Binnenreederei AG

Berlin, Niemcy

10

Deutsche Binnenreederei AG

Hamburg, Niemcy

11

C.Hartwig Gdynia S.A.

Gdynia, Polska

12

OT Port Gdynia Sp. z o.o.

Gdynia, Polska

13

PSA Transport Ltd.

Londyn, Wielka Brytania

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Rozumiem, zamknij to okno

Polityka Plików Cookies

Nasz serwis używa plików "cookies" poniżej znajdziesz informację o tym do czego służą i jak działają pliki "cookies". 


1. Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze strony internetowej. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji.

2. Pliki „cookies” używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.

3. Przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu końcowym użytkownika. Ustawienia te mogą zostać zmienione przez użytkownika w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie końcowe użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej) użytkownika. 

4. Operator Serwisu informuje, że ograniczenie stosowania plików „cookies”, może wpłynąć na niektóre funkcje dostępne na stronie internetowej Serwisu.